Saturday, August 15, 2009

Ulangtahun Kelahiran Makcik..

Pada 28 Julai 2009, Makcik di Kg. Baharu telah nenerima kunjungan daripada Nisa Lumut untuk bersama-sama meraikan ulangtahun kelahirannya. Makcik cakap, dia pun tak ingat hari lahirnye. Tapi bila menerima kunjungan Nisa Lumut ni, dia berasa sangat gembira. Hanya Allah yang mengetahui bagaimana gembiranya makcik dengan kunjungan Nisa Lumut pada hari tersebut. Dapat kek, hadiah, makan mee bersama-sama dan dapat dengar tazkirah ringkas dari seorang tetamu jemputan Nisa Lumut.


Senyum Makcik..... Terkejut makcik menerima kunjungan yang mengejutkan dari Nisa Lumut. Terubat rindunya...... Terisi kesunyian hidupnya....


Antara tetamu yang turut meraikan hari ulangtahun makcik.... Jelas kelihatan dibelakang, rumah mak cik masih dalam proses baikpulih. Lelaki berbaju merah inilah kontraktornya.. terima kasih.

Semua yang hadir khusyuk mendengar tazkirah dari Kak Asmah. Tazkirah berkisar tentang ketabahan para sahabat di zaman Rasulullah.. Untuk teladan dan peringatan kita semua.


Tersenyum makcik melihat gelagat tetamu yang hadir di hadapannya.



Adik-adik yang turut hadir memeriahkan lagi hari ulangtahun kelahiran makcik/nenek. Mereka telah diasuh sejak kecil untuk menghormati yang lebih tua dan menghargai yang kurang berkemampuan.


Selamat Ulangtahun kelahiran makcik....... Semoga panjang umur....... Murah rezeki dan Sentiasa dalam lindungan rahmat Allah S.W .T.

Kek yang disediakan oleh Puan Siti Aminah ni memang sedap. Cantik... dan sedap. Sesiapa yang ingin mencuba boleh le jumpa kak siti kita..:-)


Apakah diketawakan oleh Pn Roslina dan Pn Che Samrah ni... Makcik dah tak sabar nak makan kek ni... emmm sedapnye. Bismillah...







No comments:

Post a Comment